Elin Alvemark svarar på mitt inlägg om den svenska feminismen

Jag känner mig hedrad: självaste Elin Alvemark har besökt bloggen och kommenterat mitt inlägg om den svenska feminismen. Trots att hon skrev för mer än två veckor sedan noterade jag tyvärr inte hennes inpass förrän nu. Här följer Alvemarks kommentar in sin helhet:

(För att läsa mitt inlägg samt Alvemark kommentar i dess orginalsammanhang, klicka här eller scrolla ner på sidan)

Postat av: Elin Alvemark

Min kärlek till män är enrom! Humor och kuk är uppenbarligen skämtsamt menat. Värme. Humor och kuk är ju två underbara egenskaper - enligt mig är det kanske de 2 bästa (naturligtvis har alla människor 1 miljard egenskaper men det tar jag för givet att läsaren också inser att jag erkänner - något annat vore fördummande att tro.

Ett stort problem för feminismen är män som tror att de gör jämställdheten en tjänst genom att analysera, recensera och kritisera kvinnor och feminismen. Vad gör männen? Det borde män skriva om. Varför ska män betygsätta kvinnors prestationer. Leder det frammåt anser du?

Min utspel sätter jag i en kontext. De kan aldrig stå för sig själva i ett neutrum. Därför ter de sig absurda när de plockas ur sitt sammanhang. Men det kan ju du göra men det är inte så konstruktivt tycket jag. Fö jublade jag över Ebbas svar i Fokus intervjun. 80-talister och grupp åtta kvinnorna har mer gemensamt än en siffra. Du ska få se... :D


Självklart kommer jag snarast bevärdiga Alvemark med en replik till kommentaren. Håll till godo!

Kommentarer
Postat av: Anonym

en som inte vet

vem sjutton är elin avemark ?

juggen

2008-04-21 @ 16:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0